Opis
Znanstvena monografija Pitanje kao govorna aktivnost poučavanja i učenja hrvatskoga jezika pruža iscrpan uvid u govornu aktivnost postavljanja pitanja, kako nastavnika, tako i učenika. Obuhvatnim pristupom u knjizi se razmatraju različiti aspekti pitanja: teorijska koncepcija, paradigme za analizu kvalitativnih karakteristika postavljanja pitanja, proces i funkcije postavljanja pitanja, strategije oblikovanja pitanja, klasifikacije pitanja te nastavnikovo i učenikovo pitanje. Inovativnost je ove knjige u sustavnom i iscrpnom prikazu pitanja kao aktivnosti poučavanja i učenja hrvatskoga jezika te u istraživačkim rezultatima koji imaju posebnu važnost ne samo za nastavu hrvatskoga jezika, nego i za nastavnike i učenike te za buduća istraživanja.
Svrha je ove monografije promoviranje pitanja kao govorne aktivnosti te unaprjeđivanje poučavanja i učenja hrvatskoga jezika primjenom nastavnikovih i učenikovih pitanja.
Ciljevi su ove monografije sljedeći:
- Opisati teorijski okvir kategorije pitanja kao aktivnosti poučavanja i učenja.
- Izložiti mogućnosti klasifikacije pitanja.
- Razložiti pitanje kao aktivnost poučavanja (nastavnikovo pitanje) i kao aktivnost učenja (učenikovo pitanje) u nastavi hrvatskoga jezika.
U procesu nastajanja ove monografije i s namjerom ostvarivanja navedenih ciljeva provedena su različita istraživanja. Prvo istraživanje obuhvatilo je neposredno promatranje i čujno snimanje nastave hrvatskoga jezika s namjerom utvrđivanja zastupljenosti nastavnikovih i učenikovih pitanja. U drugom istraživanju namjera je bila utvrditi planiraju li nastavnici hrvatskoga jezika pitanja u svojim napisanim pripravama i zapisuju li ih. Treće je istraživanje bilo usmjereno ispitivanju nastavnika hrvatskoga jezika o planiranju i unaprijednom zapisivanju pitanja koja postavljaju učenicima u pojedinim nastavnim etapama te postavljaju li učenici pitanja u nastavi hrvatskoga jezika.
Znanstvena je monografija namijenjena ponajprije nastavnicima hrvatskoga jezika, zatim nastavnicima ostalih struka, poglavito srodnih, zatim studentima Hrvatskoga jezika i književnosti, polaznicima dodatnih izobrazba u okviru kojih se stječu nastavničke kompetencije te svima onima koji žele unaprijediti svoje poučavateljske i komunikacijske kompetencije postavljanjem različitih vrsta pitanja te unaprijediti proces učenja u kojemu učenici postavljaju pitanja jedni drugima. Namjera je potaknuti i osnažiti nastavnike u promicanju učenikova pitanja kao njihova govornog angažmana u procesu ostvarivanja ishoda učenja.
*poštarina je uključena u cijenu