Pitanje kao govorna aktivnost poučavanja i učenja hrvatskog jezika

16,00 

Kategorija:

Opis

Znanstvena monografija Pitanje kao govorna aktivnost poučavanja i učenja hrvatskoga jezika pruža iscrpan uvid u govornu aktivnost postavljanja pitanja, kako nastavnika, tako i učenika. Obuhvatnim pristupom u knjizi se razmatraju različiti aspekti pitanja: teorijska koncepcija, paradigme za analizu kvalitativnih karakteristika postavljanja pitanja, proces i funkcije postavljanja pitanja, strategije oblikovanja pitanja, klasifikacije pitanja te nastavnikovo i učenikovo pitanje. Inovativnost je ove knjige u su­stavnom i iscrpnom prikazu pitanja kao aktivnosti poučavanja i učenja hrvatskoga jezika te u istraživačkim rezultatima koji imaju posebnu važnost ne samo za nastavu hrvatskoga jezika, nego i za nastavnike i učenike te za buduća istraživanja.

Svrha je ove monografije promoviranje pitanja kao govorne aktivnosti te unaprjeđi­vanje poučavanja i učenja hrvatskoga jezika primjenom nastavnikovih i učenikovih pitanja.

Ciljevi su ove monografije sljedeći:

  1. Opisati teorijski okvir kategorije pitanja kao aktivnosti poučavanja i učenja.
  2. Izložiti mogućnosti klasifikacije pitanja.
  3. Razložiti pitanje kao aktivnost poučavanja (nastavnikovo pitanje) i kao aktiv­nost učenja (učenikovo pitanje) u nastavi hrvatskoga jezika.

U procesu nastajanja ove monografije i s namjerom ostvarivanja navedenih ciljeva pro­vedena su različita istraživanja. Prvo istraživanje obuhvatilo je neposredno promatra­nje i čujno snimanje nastave hrvatskoga jezika s namjerom utvrđivanja zastupljenosti nastavnikovih i učenikovih pitanja. U drugom istraživanju namjera je bila utvrditi pla­niraju li nastavnici hrvatskoga jezika pitanja u svojim napisanim pripravama i zapisu­ju li ih. Treće je istraživanje bilo usmjereno ispitivanju nastavnika hrvatskoga jezika o planiranju i unaprijednom zapisivanju pitanja koja postavljaju učenicima u pojedinim nastavnim etapama te postavljaju li učenici pitanja u nastavi hrvatskoga jezika.

Znanstvena je monografija namijenjena ponajprije nastavnicima hrvatskoga jezika, zatim nastavnicima ostalih struka, poglavito srodnih, zatim studentima Hrvatskoga jezika i književnosti, polaznicima dodatnih izobrazba u okviru kojih se stječu nastav­ničke kompetencije te svima onima koji žele unaprijediti svoje poučavateljske i komu­nikacijske kompetencije postavljanjem različitih vrsta pitanja te unaprijediti proces učenja u kojemu učenici postavljaju pitanja jedni drugima. Namjera je potaknuti i osnažiti nastavnike u promicanju učenikova pitanja kao njihova govornog angažmana u procesu ostvarivanja ishoda učenja.

*poštarina je uključena u cijenu

Dodatne informacije

Autor

Godina izdavanja

Mjesto izdavanja

Izdavač

FFOS Web shop
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.